It's a jungle

Vi lever i ett prylsamhälle utav enorma mått. Jag har ett ton prylar och pinaler jag aldrig använder och därtill lika många som jag hade klarat mig bra utan. Rätt ofta irriteras jag faktiskt över allt som bara står och samlar damm. Att slänga är dock svårt, för vem vet, plötsligt en dag kan jag ju behöva just den där...
 
En dag i affären visar också på det enorma utbud av varor vi har att välja mellan. Jag förrstår att konkurrens är bra och skulle inte förespråka att ha det på annat sätt. Ska jag köpa exempelvis städprodukter, så kan jag välja ett billigt märke, som kanske inte är lika effektivt. Eller så väljer det mest välkända, som spenderar miljarder på reklam. My choice.
 
 
 
MEN - när jag står framför hyllan i stormarknaden (och nu menar jag STORmarknaden och inte "ICA Supermarket" som även småbutikerna heter) och inser att fönsterputs av det mer välkända märket AJAX har två varianter. Utan egentlig skillnad! Likadant med badrumssprayen (för nu ska man ha en sprayflaska till vartenda rum eller användningsområde). Två olika flaskor, båda med samma användningsområde, båda lockar med bra kalkborttagning. Men varför i hela friden lanserar ett företag två identiska produkter!?
 
Jisses, som om djungeln därute inte var tillräckligt krånglig ändå...
 
#dagensilandsproblem
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0